Talludden - Skattkärrsvägen 64

Välkommen till Lena, Hans och Asta!

2011-05-30

Dränering

I helgen hade vi vår dränerare på besök och pratade igenom vad vi vill ha gjort. Det blir både en vanlig dränering med koppling på kommunens dagvatten, och en ommurning av grunden på utbyggnaden. Vi har bestämt oss för att få ytbyggnaden ordentligt gjord när någon ändå ska göra något. Nu kommer det bli så pass stabilt att vi till och med kan bygga på en våning om vi någon gång i framtiden skulle vilja det - och den kommer stå definitivt still, så att kärvande ytterdörr blir ett minne blott.
Och när dräneraren ändå är här i trädgården och gräver så tror vi att vi ska passa på att få hela grusgången omgjord, liksom en riktigt snygg garagenedfart. Och så blir det ju en ny veranda också eftersom vi kommer att behöva riva ytertrappen vid dräneringen. Så innan sommaren är slut kan hela vårt trädgård ha gått igenom ett jättelyft! Vi hoppas verkligen att saker och ting klaffar och att vi inte stöter på för stora problem vid dräneringen. Dräneraren är lite orolig för alla berg runt huset, så har vi otur drar det iväg kostnadsmässigt, men hur som helst ska det bli gjort under juli månad, och det kommer bli väldigt skönt!