Vattenläcka...
I helgen upptäckte Hans en mindre vattenläcka på toaletten på övervåningen. Vi har vetat om att vi har ett problem där och att det framöver behöver åtgärdas, men nu vart det helt plötsligt akut.. Så det var bara att riva ut plastmattan för att se hur allvarligt det var och för att inte läget skulle förvärras.
Idag hade vi en man här som mätte fukt och som kunde konstatera att det inte läckt ner i spånlagret under brädorna - skönt! Det vi behöver göra är bara att byta ut någon av brädorna i golvet. Sedan måste vi förståss åtgärda läckan och lägga ny golvbeklädnad, och nog i samband med detta passa på att fräscha upp hela toarummet.
Ja ja, så kan det gå. Inte riktigt vad vi tänkt oss just nu, men vi kommer slippa göra det senare istället. Huset har ett eget litet liv och pockar på vår uppmärksamhet då och då..



1 Comments:
Oj, oj, oj. Vad kallades personen som mätte fukt? Fuktmätarfürer kanske? Eller bara fuktis? Hade han fisk i sina fickor och grodor bland tårna.
Oj. I dag är det en konstig dag. POKER!!! I helgen kanske?
Skicka en kommentar
<< Home